miercuri, 5 februarie 2014

promisiunea

Avraam s-a aruncat cu faţa la pământ şi a râs, căci a zis în inima lui: „Să i se mai nască oare un fiu unui bărbat de o sută de ani? Şi să mai nască oare Sara la nouăzeci de ani?” (Cartea Genezei, cap.17, vers.17)

Dumnezeu a venit într-o zi și i-a făcut o promisiune: vei avea un fiu. Am planuri mari cu acesti fiu al tău! Timpul trece, copilul nu se naște, Avraam și Sarai așteaptă. Cât despre răbdarea oamenilor… Cei doi, ca să nu „piardă” promisiunea, cad de acord ca Avraam să aibă un copil cu roaba Saraiei, practică obișnuită pe vremea aceea. Surpriza? După un timp Dumnezeu se întoarce, ca și când nu s-ar fi întâmplat nimic și îi spune lui Avraam: Deci, sunt aici, să continuăm ce am început împreună! Soția ta va naște un fiu. Este fiul despre care am vorbit noi doi. Cum s-a simțit Avraam? S-a aruncat la pământ și a râs! Nu a zâmbit, nu cred că a râs „englezește”, finuț… Cred că Avraam a râs din toată inima! O încurcătură mai mare ca asta nu putea să i se întâmple. Dar, Doamne, cred că încearcă el, știi… eu am un fiu… A, desigur, c
ontinuă Dumnezeu, țin la tine și pentru asta m-am gândit și la acest fiu al tău. Doar că Eu sunt Dumnezeu și nu-mi uit promisiunea. Și am o părere bună despre tine. Nu vreau să cred că tu ești altfel. Să continuăm!

Înaintea lui Dumnezeu timpul se închină, face piruete, stă aplecat, asemeni unui cățel înaintea dresorului său… Dacă Dumnezeu ți-a promis ceva, poți să fii sigur că-și va duce la capăt planul.  Promisiunea lui Dumnezeu e mai puternică decât orice realitate. Fericit omul care trăiește… acolo, oricât de negru mâinele de mâine, dincolo e albastru!

4 comentarii:

  1. Si totusi Avram s-a bucurat si de Ismael

    RăspundețiȘtergere
  2. dar cine nu se bucura de venirea unui copil pe lume? de intristat sunt doar alegerile pe care omul le face mai tarziu. Ismael si urmasii lui au facut alegeri teribile... Avraam va afla de ele doar in ziua aceea, cand adevarul va fi cunoscut pe deplin.

    RăspundețiȘtergere
  3. da...dar in viata lui n-a suferit atat de mult in urma alegerii facute de el...

    RăspundețiȘtergere
  4. nu stiu daca hitler a ucis vreun evreu...

    RăspundețiȘtergere