joi, 22 septembrie 2011

Vremuri

Multă vreme am crezut că acea cruce la care face referire Isus („...să-și ia crucea în fiecare zi și să Mă urmeze...”) se referă la micile întâmplări de zi cu zi, la incidentele în care eu, creștinul, sunt implicat cu sau fără voia mea, la „luptele” în care neavând voie să folosesc armele „lumii”, de obicei sunt înfrânt. Am crezut asta datorită viziunii mele asupra creștinismului.
De fapt, viața omului în care trăiește Isus, arată cu totul altfel. Ucenicia înseamnă discliplină, deci disciplinare, proces prin care înveți să lași tot ce ai la dispoziția Lui. Asta presupune cunoaștere, dar și multă credință. Ce înseamnă asta practic? În primul rând înseamnă să știi exact care e rostul vieții tale! Să fi durat 30 de ani școala în care Isus a învățat să lase totul la dispoziția Tatălui Său Ceresc? Dacă e așa, de ce lipsesc din Carte exact anii pe care, prin corespondență, îi trăiesc eu acum? Pentru că experiența fiecăruia dintre noi e UNICĂ și aici nu se poate vorbi despre un model? Pentru că ni se aseamănă doar începutul și sfârșitul?...
Am trăit cândva experiența venirii la Templu, vederea Mielului așezat pe altar și am înțeles... A urmat o luptă, fuga până la îngenunchiere, cedarea și apoi hotărârea. Intrarea într-o comunitate creștină să fie capătul? Nu! Următorul pas trebuie să fie înțelegerea punerii deoparte, o experiență asemenea celei trăite de Pavel, care nu a întrebat pe nici un om, nici nu s-a suit la Ierusalim să întrebe pe cei care trăiseră experiența asta înaintea lui... Bineînțeles că același Duh care i-a dat lui ungerea pentru lucrarea printre Neamuri, a convins și pe cei de la Ierusalim asupra acestui fapt. 
Cum se întâmplă astăzi felul acesta de lucruri? De ce trăiesc cu impresia că majoritatea creștinilor (inclusiv eu!) s-au oprit la hotărârea de a fi creștini și repetă mereu cu glas tare acea hotărâre fără să înțeleagă că de la ei se așteaptă acum tăcere și ascultare? Parcă am fi generațiile care înconjoară dureros Sinaiul. Dar oare cărei dintre cele două generații aparținem?


 - imagine preluată - http://damianion.wordpress.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu