sâmbătă, 21 mai 2011

Lumea sufletului tău

          Şi ce foloseşte unui om să câştige toată lumea, dacă îşi pierde sufletul?
(Evanghelia după Marcu, cap.8, vers.36)

          Lumea… Toată lumea… Cât de întinsă e lumea ta, pe cine şi ce cuprinde ea? Când închizi ochii, cât de îndepărtat e orizontul? Şi apoi, la încheiere, ar mai fi o singură întrebare: merită? 
          Nu e greu să te aşezi în faţa unei oglinzi, greu e să alegi oglinda potrivită. La fel de greu ar fi să alegi deschiderea ochilor înaintea oglinzii şi îndreptarea privirii înspre ochii celui ales să îţi slujească drept oglindă… În felul ăsta cred că a ales să vorbească Isus despre luciditate. Luciditatea te îndeamnă  să cântăreşti, să compari, pentru ca apoi să poată fi vorba despre o alegere. Atâta timp cât alegi să consideri reală doar lumea ta, luptându-te să ignori dorinţa sufletului după ceva mai înalt, mai bun, mai curat, încă nu se poate vorbi despre alegere, deci, despre libertate.
          Probabil că ai investit mult în ceea ce înseamnă lumea ta. Cred eu că această imagine a lumii tale e cea care îţi aduce siguranţă, dar sfatul meu e să nu te abandonezi cu totul acestui proiect, numit lumea, pentru că mai există în viaţa ta o valoare al cărei sens încă nu l-ai înţeles: sufletul tău. E mai simplu acum?
          Acestea sunt o parte din întrebările pe care Omul acela a crezut de cuviinţă să mi le adreseze. Nu am spus nimic, dar undeva în sufletul meu am înţeles că va fi imposibil să mă mai gîndesc la mine vreodată aşa cum o făcusem până acum.
          A fost o seară şi apoi o dimineaţă…

Un comentariu:

  1. Your blog is great你的部落格真好!!
    If you like, come back and visit mine: http://alexchris111.pixnet.net/blog


    Thank you!!Wang Han Pin(王翰彬)
    From Taichung,Taiwan(台灣)

    RăspundețiȘtergere